|
|
Serviciile de consultanta în managementul
general sau strategic al organizatiei cuprind ca domenii de interventie
: analiza situatiei strategice , stabilirea misiunii , obiectivelor
si strategiei , implementarea si controlul strategiei. Se evalueaza
stilul de management , cultura organizationala , spiritul de întreprinzator
al conducerii si stilul de negociere al conducerii.
Cazurile în care apare necesitatea consultantei în management
:
- organizatia este în dificultate , problemele fiind de corectie
a situatiei existente ;
- organizatia functioneaza excelent , problemele fiind de imbunatatire
a performantei sau de creatie.
Solutii posibile :
- vânzarea unor active , reducerea investitiilor , schimbari de
personal ;
- achizitia pachetului majoritar la alta companie , fuziunea ;
- formarea unei societati mixte , încheierea de aliante strategice
;
- benchmarking-ul ( " cele mai bune practici " ) : compararea
competentelor profesionale ale organizatiei client cu competentele etalon
( ex. în domeniul marketingului cu Procter & Gamble , în
domeniul gestiunii calitatii cu Toyota ) ;
- concentrarea sau diversificarea ;
- patrunderea pe noi piete din tara sau strainatate ;
- elaborarea si implementarea strategiei de privatizare –restructurare
- reorganizarea sub forma centrelor de profit.
|
|